INFO

Algemene vragen:

+31 (0)6 - 46 19 06 31

info@lpgolfperformance.nl

Powered by: 

Spanish Investment

Disclaimer

& Algemene Voorwaarden:

Klik hier

HALLO

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon
  • White Youtube Icoon
  • White LinkedIn Icon

Ontwerp & ontwikkeling website door Blend15

Het golfspel evolueert, maar heeft nog steeds een oude prestatiecultuur.

July 31, 2019

Beste Golfer,

 

Zomertrainingen buiten in de natuur...Werken aan bewezen technieken die die golfers ondersteunen tijdens het drukke wedstrijd seizoen. Zo zien mijn coaching dagen er in de zomer uit. En toch maak ik me zorgen...

 

Er zijn veel golfers met wie ik heb gesproken die eigenlijk bang zijn om tijdens het seizoen te gaan sporten. Ik begrijp dat je het misschien ook eng vind om je swing te verpesten, of de gruwel dat het je volledige speelcapaciteit zal belemmeren. Ik snap het want het golfspel evolueert, maar het heeft nog steeds een oude prestatiecultuur. En dat voornamelijk in Europa. Dit bevestigd mijn mentor Jason Glass HIER.  Vergeet daarom niet dat deze specifieke angsten voortkomen uit ouderwetse trainingsprotocollen die al lang zijn vervangen door nieuwe, betere en superefficiënte methoden. Je gezondheid, mentale helderheid, energie en spel kunnen enorm profiteren van een gepersonaliseerd fitnessprogramma, ook in het golf seizoen.

 

 

 

De zomer is begonnen en niets is lekkerder dan buiten te zijn en te genieten van het mooie weer. En dat is waarschijnlijk ook de reden waarom jij golfen zo leuk vind. En tja, wie heeft er nu zin om met dit weer binnen te moeten zijn om te werken aan de fysieke kracht. Nou.. ik ook niet altijd. Gelukkig zijn er naast golfen talloze mogelijkheden om fit en flexibel te blijven, zonder ervoor naar de sportschool te hoeven. En daarom deze tips.

 

De voordelen van thuis sporten zijn dat je kunt sporten wanneer jij wilt, niet hoeft te wachten op iemand tot degene klaar is met een apparaat of gewichten, er is geen reistijd, je bent in de comfort van jouw eigen huis, je betaald geen lidmaatschap en het stimuleert wellicht de andere gezinsleden om mee te doen. Dat laatste is dus niet alleen gezond voor het hele gezin maar ook leuk! Heb je een tuin, park of strand in de buurt om te sporten, ideaal. Dit is dubbel zo gezond.

 

RELAX... TAKE A BREATH

 

Dat de natuur een effect heeft op onze gemoed en gezondheid toestand is al bekend. Sterker nog, uit een Australisch onderzoek bleek zelfs ‘dat mensen die regelmatig lange bezoeken brachten aan de natuur, een kleinere kans hadden op een depressie en een hoge bloeddruk. Daarnaast hadden deze mensen een groter gevoel van sociale cohesie’. Het buiten zijn in deze oase van rust en natuur zorgt voor de juiste ontspanning. Bewegen in de natuur helpt onze body en mind dus te onthaasten.

 

 

Maar there’s a catch… Het is extra belangrijk dat de oefeningen goed worden uitgevoerd. Dus zorg dat je in een spiegel kunt kijken, of dat iemand je feedback kan geven. Of ga aan de slag met een coach die jou persoonlijke situatie en grenzen respecteert maar je ook uitdaagt, zodat je zeker weet dat je de oefeningen goed uitvoert. Wees er ook zeker van dat je je eigen grenzen en mogelijkheden goed kent voordat je begint met thuis sporten zonder begeleiding.

 

 

Wat heb je nou allemaal nodig om thuis aan de slag te gaan ?

Als je ervoor kiest om thuis en/of op reis te sporten dan raad ik de volgende fitness spullen aan.

 

  • Yoga matje: Zorgt voor extra comfort tijdens (buiten) oefeningen.

  • Foam roller: Voor het losmaken van het bindweefsel

  • Lacrosse ballen: Voor het losmaken van het bindweefsel, coördinatie en mobiliteit oefeningen.

  • Weerstand elastiek in 2 verschillende sterktes: Voor stabiliteit en activatie oefeningen

  • 1 lange elastiek zoals de Grey Cook Band: Voor mobiliteit, kracht en stabiliteit oefeningen

  • Springtouw: Voor coördinatie en conditie sessies.

  • Enkele dumbells en/of kettlebells: Voor extra kracht opbouwende oefeningen

  • Handdoek: Voor de extra zweetdruppels ;)

  • Hartslag meter: Voor hoge intensiteit en interval trainingen.

 

Al deze fitness spullen helpen je om met eigen lichaamsgewicht effectief stabiliteit en mobiliteit op te bouwen en te onderhouden. Het voordeel van deze 9 fitness spullen zijn dat ze niet veel wegen of ruimte in nemen. Je kunt deze dus thuis in de tuin bewaren of meenemen op vakantie. En... have fun !! 

 

 

 

Heb je vragen of ben je benieuwd wat dit betekent voor jouw golfspel? Ik heb nu mogelijkheden om hierover met me in gesprek te gaan. Ben je golfer en verlang je naar meer mobiliteit in je lichaam en wil je deze zomer echt stappen zetten? Mail mij dan naar info@lpgolfperformance.nl voor een vrijblijvend telefonisch 30minuten golf transformatie gesprek t.w.v. €150 waarin ik jou kan adviseren wat jij nodig hebt om te doorbreken met oude patronen en je golf fitness doelen in kaart te brengen. 

 

 

 

 

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Nationaal Golfmagazine. 

 

Please reload

Uitgelichte berichten

Is deze vijf duizend jaar oude techniek de formule voor de toekomst?

September 24, 2019

1/10
Please reload

Recente berichten