INFO

Algemene vragen:

+31 (0)6 - 46 19 06 31

info@lpgolfperformance.nl

Powered by: 

Spanish Investment

Disclaimer

& Algemene Voorwaarden:

Klik hier

HALLO

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon
  • White Youtube Icoon
  • White LinkedIn Icon

Ontwerp & ontwikkeling website door Blend15

VIDEO INSTRUCTIE: Fit en flexibel met deze 5 video's

February 12, 2018

Beste Golfer,

 

Samen met GOLF.NL heb ik vorig jaar een aantal video instructies samen gesteld specifiek om het seizoen fit en flexibel van start te gaan. Hiermee garandeer ik elke golfer een seizoen vol training plezier, een fitter "golf" lichaam en een krachtig golfspel.

 

 

 

Maar voordat ik verder ga met de tips, wil ik mijn sportschool, Crossfit Leiden, super erg bedanken voor de gastvrijheid tijdens deze opnames. Mocht je dus ooit in de buurt van Leiden zijn..dan weet je mij te vinden ;)

 

 

 

 

Ik zet alles voor jou nog even op een rijtje. Oefen je mee ?!

 

De snelste weg naar beter golf? Velen zullen zeggen minder putts, maar feit is dat fitness steeds belangrijker wordt. Daarom de volgende instructievideo’s op GOLF.NL met daarin tips om fitter op de eerste tee te staan.

 

 

1. KRACHT ONDERLICHAAM

 

Wat is het geheim achter verre drives? De been- en bilspieren. 

In deze eerste video laat Liesbeth een aantal oefeningen zien voor meer explosiviteit en kracht in de benen, een onmisbaar ingrediënt als je verder wilt slaan. 

 

Meer weten of wil je ook graag werken aan verdere drives ?! Neem dan onderaan de blog contact op. 

 

 

2. WARMING UP

 

"Warm up to swing, Don't swing to warm up"

  

Voor elke eerste swing hoort een goede warming-up! Hoe ziet een golf warming-up eruit? In deze tweede video laat Liesbeth een paar goede oefeningen zien waarmee je je lichaam snel opwarmt en klaar bent voor de driving-range of de eerste tee.

 

 

 

3. X FACTOR

 

"Wil je verdere drives ?! Zorg er dan voor meer X-FACTOR. Oftewel, de separatie tussen het onderlichaam (heupen) en bovenlichaam (schouders). Hoe groter het verschil in separatie, hoe groter de X-factor en dus verdere drives. De X-factor word getraind waneer je je onderlichaam en bovenlichaam los van elkaar beweegt en draait. Ga aan de slag met de volgende oefeningen."

 

 

 

 

4. FOCUS

 

"Op de driving range zijn golfers heel intensief bezig met de technische verbeteringen van hun swing, maar toch zie ik een aantal punten vanuit mijn beweegingspespectief waarvan ik geloof dat het beter kan. Kijk de video hieronder voor 3 effectieve tips om beter te oefenen. 

Ik wens je met deze tips veel meer bewustheid over je hele lichaam op het moment dat je op de driving range bent." 

 

 

 

5. OCHTEND ROUTINE

 

"Begin je dag met bewegen! Doe een een ochtend routine om te zorgen dat je soepeler op de baan bent. Met deze ochtend routine word de voorkant en achterkant van je hele lichaam warm en flexibel. Dit is een yoga oefening. Om de volledige effectiviteit van de stretch te ervaren combineer je je ademhaling met de beweging."

 

 

 

 

 

 

Alle oefeningen zouden op een gecontroleerde manier uitgevoerd moeten worden, in een veilige omgeving en binnen de fysieke mogelijkheden die individueel bepaald zijn. Daag jezelf uit, maar accepteer geen pijn tijdens je training. Neem bij vragen contact op.

 

 

 

Wil je als eerste op de hoogte zijn van de laatste nieuwtjes op het gebied van ontwikkelingen, producten of diensten. Of ook extra tips en unieke online acties ontvangen? Meld je dan hier aan voor mijn nieuwsbrief. 

 

 

 

 

 

 

 

Wil je ook werken aan jou fysieke doorbraak?

 

Neem dan hier contact op. 

 

Please reload

Uitgelichte berichten