De 7 beste sporten om naast golf te beoefenen.


Welke sporten kan ik naast golf goed beoefenen zónder dat dat een negatief effect heeft op mijn spel? Of anders geredeneerd: zijn er sporten die ik naast golf kan beoefenen die mijn spel positief beïnvloeden? Als de fysieke coach van The Dutch Junior Golf Academy en coach van diverse jeugdige topspelers geef ik je mijn top beste sporten om naast golf te beoefenen.

Vanuit mijn opleiding als bewegingswetenschapper, mijn TPI junior achtergrond en ervaring neem ik heel duidelijk de volgende stelling in: Athletes before golfers. Het is wetenschappelijk onderbouwd dat multi sport atleten beter voorbereid zijn voor een toekomst in golf. Daarnaast ervaar ik in mijn coaching programma’s dat de kinderen met een bredere sport achtergrond:

1. minder snel geblesseerd raken.

2. meer energie hebben tijdens en na de training en

3. sneller nieuwe bewegingen oppakken.

Verder wordt ook de technische ondersteuning van de golf coach geoptimaliseerd en wordt het aanleren van nieuwe swing technische veranderingen makkelijker en minder complex.

Golf is een super dynamische sport. Zoals in mijn eerdere blogs beschreven is de golfswing afhankelijk van mobiliteit, stabiliteit en coördinatie om maar een paar aspecten te noemen. Plezier, snelheid in de golfswing én motorische vaardigheden zijn ook van groot belang.

Te veel atleten - vooral degenen die hun eigen opleidingsprogramma's zelf aansturen - worden alleen in het sagittale vlak getraind (omhoog en omlaag, voorwaarts en achteruit). Terwijl sommige van onze favoriete oefeningen zoals squats en deadlifts zich in het sagittalvlak bevinden, is het belangrijk dat golfers lateraal (frontvlak) en uiteraard rotaties (dwarsvlak) kunnen bewegen. Dynamische sporten die athletische vaardigheden in meerdere vlakken vereist is super belangrijk . Atleten ontwikkelen een breed scala aan bewegingsvaardigheden die hen in andere sporten en activiteiten helpen. En deze methode is mede in mijn TPI junior programma geïntegreerd.

Hierbij de lijst met sporten die fysiek invloed hebben op de golfbeweging.

De volgende sporten hebben mijn inziens een positieve impact op golfen:

De volgende sporten wil je liever vermijden in combinatie met golf:

  • Wielrennen

  • Hardlopen

  • Crossfit

  • Spinning

  • Voetbal

  • Zwemmen

Om de fysieke ontwikkeling en potentie te vergroten is mijn advies om minimaal 1 andere sport naast golf te beoefenen tot ongeveer 14 jaar en dan pas een “keuze” te maken. Dit is natuurlijk voor iedereen anders en de uiteindelijke keus om je helemaal te focussen op 1 sport of juist meerdere sporten te blijven beoefenen blijft er een die alleen jij (in samenspraak met je ouders en coaches) kunt maken!

By developing as an athlete first and a golfer second we believe that your chances for success and playing the game for a lifetime greatly increase.” Dave Philips, co-founder Titleist Performance Institute.

Voor meer informatie over coaching mogelijkheden email mij hier.

#junior #tpi #golffitness #blessures #thedutch

0 keer bekeken

INFO

Questions and enquires:

+31 (0)6 - 46 19 06 31

info@lpgolfperformance.nl

Powered by: 

Spanish Investment

Disclaimer &

Algemene Voorwaarden:

Klik hier

HALLO

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White Twitter Icon
  • White Youtube Icoon
  • White LinkedIn Icon

Ontwerp & ontwikkeling website door Blend15